Librarium Primum - 4 edycja (2012)

Autor loga: Magdalena Kraszewska, CEN w Białymstoku

Laureat Międzynarodowego Miesiąca Bibliotek Szkolnych 2012
Komisja konkursowa w składzie:

  • Barbara Michniak - przewodnicząca, wiceprezes RG TNBSP (Katowice),
  • Bożena Powała-Niedźwiecka– członek, nauczyciel bibliotekarz Zespołu Szkół Chemicznych i Przemysłu Spożywczego w  Lublinie, prezes Oddziału TNBSP w Lublinie,
  • Irena Zalewska – członek, nauczyciel bibliotekarz w Stargardzie Szczecińskim, doradca metodyczny,
  • Edyta Sosnówka– członek, nauczyciel bibliotekarz Zespołu Szkół Chemicznych i Przemysłu Spożywczego w  Lublinie w  Lublinie.


postanowiła przyznać  
honorowy tytuł LIBRARUM PRIMUM 2012

bibliotece Szkoły Podstawowej Nr 2 w Łapach, nauczycielowi bibliotekarzowi - Alicji Zgajewskiej

Uzasadnienie:

  1. Przemyślany, obejmujący całą społeczność szkolną program obchodów MMBS, ściśle dostosowany do wieku uczniów.
  2. Zalety: zgodność z hasłem głównym MMBS, objęcie wszystkich uczniów, różnorodność działań, nabycie przez uczniów wiedzy z wielu dziedzin, ciekawe i inspirujące zajęcia dla wszystkich grup wiekowych, zastosowanie lekkiej wciągającej formy zajęć, wykorzystanie obecnie trochę zapomnianej formy rozrywki - gry planszowej, bardzo ciekawe pomysły.
  3. Bardzo dobre hasło: Biblioteka szkolna jako klucz do przeszłości, teraźniejszości i przyszłości. Widać podział, różnorodność form działania, ciekawe imprezy, na zdjęciach  zachwyconych uczniów.
  4. Podział obchodów na tygodnie (I -Biblioteka szkolna jako klucz  do przeszłości, II- Biblioteka szkolna jako klucz do teraźniejszości, III- Biblioteka szkolna jako klucz do teraźniejszości, IV- Biblioteka szkolna jako klucz do teraźniejszości.
  5. Różnorodność działań.
  6. Ciekawe zajęcia czytelnicze „Czas – znasz?”, ważne, że odbyły się w czytelni szkolnej, uczestnikami byli uczniowie wszystkich klas szkoły. Zajęcia dostosowane do wieku i percepcji dzieci.
  7. Pomysłowa gra „Kapslomania historyczna”.

O pracach konkursowych:

Na podstawie przedstawionych sprawozdań można stwierdzić, że wiele interesujących rzeczy dzieje się w bibliotekach szkolnych, nauczyciele bibliotekarze są twórczy, kreatywni, otwarci na nowe wyzwania. Nowa podstawa programowa nie zmieniła przecież ani zadań, ani charakteru biblioteki szkolnej. Umocniła wręcz jej rolę w procesie edukacyjnym, w efekcie którego uczeń będzie przygotowany do samokształcenia i świadomego wyszukiwania, selekcjonowania i wykorzystania informacji.


Irena Zalewska, członek Jury