![]() |
Autor loga: Magdalena Kraszewska, CEN w Białymstoku
Laureat Międzynarodowego Miesiąca Bibliotek Szkolnych 2012
|
- Barbara Michniak - przewodnicząca, wiceprezes RG TNBSP (Katowice),
- Bożena Powała-Niedźwiecka– członek, nauczyciel bibliotekarz Zespołu Szkół Chemicznych i Przemysłu Spożywczego w Lublinie, prezes Oddziału TNBSP w Lublinie,
- Irena Zalewska – członek, nauczyciel bibliotekarz w Stargardzie Szczecińskim, doradca metodyczny,
- Edyta Sosnówka– członek, nauczyciel bibliotekarz Zespołu Szkół Chemicznych i Przemysłu Spożywczego w Lublinie w Lublinie.
postanowiła przyznać
honorowy tytuł LIBRARUM PRIMUM 2012
bibliotece Szkoły Podstawowej Nr 2 w Łapach, nauczycielowi bibliotekarzowi - Alicji Zgajewskiej
Uzasadnienie:
- Przemyślany, obejmujący całą społeczność szkolną program obchodów MMBS, ściśle dostosowany do wieku uczniów.
- Zalety: zgodność z hasłem głównym MMBS, objęcie wszystkich uczniów, różnorodność działań, nabycie przez uczniów wiedzy z wielu dziedzin, ciekawe i inspirujące zajęcia dla wszystkich grup wiekowych, zastosowanie lekkiej wciągającej formy zajęć, wykorzystanie obecnie trochę zapomnianej formy rozrywki - gry planszowej, bardzo ciekawe pomysły.
- Bardzo dobre hasło: Biblioteka szkolna jako klucz do przeszłości, teraźniejszości i przyszłości. Widać podział, różnorodność form działania, ciekawe imprezy, na zdjęciach zachwyconych uczniów.
- Podział obchodów na tygodnie (I -Biblioteka szkolna jako klucz do przeszłości, II- Biblioteka szkolna jako klucz do teraźniejszości, III- Biblioteka szkolna jako klucz do teraźniejszości, IV- Biblioteka szkolna jako klucz do teraźniejszości.
- Różnorodność działań.
- Ciekawe zajęcia czytelnicze „Czas – znasz?”, ważne, że odbyły się w czytelni szkolnej, uczestnikami byli uczniowie wszystkich klas szkoły. Zajęcia dostosowane do wieku i percepcji dzieci.
- Pomysłowa gra „Kapslomania historyczna”.
O pracach konkursowych:
Na podstawie przedstawionych sprawozdań można stwierdzić, że wiele interesujących rzeczy dzieje się w bibliotekach szkolnych, nauczyciele bibliotekarze są twórczy, kreatywni, otwarci na nowe wyzwania. Nowa podstawa programowa nie zmieniła przecież ani zadań, ani charakteru biblioteki szkolnej. Umocniła wręcz jej rolę w procesie edukacyjnym, w efekcie którego uczeń będzie przygotowany do samokształcenia i świadomego wyszukiwania, selekcjonowania i wykorzystania informacji.
Irena Zalewska, członek Jury